Samsung SmartSuit

Elke millimeter telt

SpinAwards

Goud
User Experience

SpinAwards

Goud
Innovatie

SpinAwards

Zilver
Mobile

The One Show

Zilver
Interactive

The One Show

Brons
Intellectual Property

The One Show

Brons
UX / UI

Cannes Lions

Brons
Mobile

Cannes Lions

Goud
Mobile

Context

Samsung is wereldwijd Olympic partner van de Winterspelen en in Nederland trotse sponsor van shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting. De brief was om hiervoor een Olympische campagne te ontwikkelen. Maar is het niet veel interessanter om de technologie van Samsung te gebruiken om de sporters te ondersteunen? Om actief bij te dragen aan het verbeteren van de prestaties en zo de kans op het eerste Olympische goud ooit voor Nederland in PyeongChang te vergroten. #DoWhatYouCant

Idee

Tot nu werd op het oog en op gevoel ingeschat hoe diep shorttrackers zaten. Terwijl juist elke millimeter telt! Want hoe dieper je zit, hoe sneller je gaat. In co-creatie met de shorttrack bondscoach Jeroen Otter en bewegingswetenschapper Bjorn de Laat hebben we het Samsung SmartSuit ontwikkeld. Hiermee meten we tot op de millimeter nauwkeurig wat de hoogte van de heupen tot het ijs is. Is dit het geheime wapen voor Sjinkie en Suzanne op weg naar Olympisch goud?