The worst Instagram account. Ever.

Galaxy S7

ADCN Award

Bronze
Branded Content

Esprix Award

Silver + Bronze
Telecom and Utilities

Epica Award

Gold
Personal Electronics & Devices

SAN Accent

Winner
Durables

ROI Festival Award

Gold

Lovie Award

Shortlisted
Social Native Advertising

Context

Creëer een authentiek, engaging en aantrekkelijk mobile-firstverhaal dat de unieke kwaliteit van de camera van de Galaxy S7 demonstreert: perfecte foto’s, zelfs bij weinig licht.

Idee

Het Instagram account van de IJslandse visser Rúnar Jónsson was niets meer dan een collage van donkere vierkantjes, omdat zijn camera de slechte lichtomstandigheden in IJsland niet aankon. In een innemende video vertellen we zijn verhaal en geven we hem de nieuwe Samsung Galaxy S7 cadeau, waarmee hij zijn Instagram vult met prachtige twilight-foto’s.

Impact

In de korte periode tussen 21 april en 11 mei 2016 is de campagne 45 miljoen keer bekeken. Binnen enkele dagen stond hij in de viral top vijf en had Rúnar bijna 6.000 volgers op zijn Instagram. In totaal scoorde de campagne 224% boven de doelstelling.